Pauzespel - Beloften voor de toekomst - Johannes op Patmos

Dit spel hoort bij de les over Johannes op Patmos uit de map met kinderevangelisatiemateriaal 'Zoek de schat'. Met dit spel kun je met de kinderen terugblikken op de vertelling en eventuele vragen beantwoorden. Dit kun je bijvoorbeeld doen door de genoemde voorwerpen in een kist te stoppen en er om de beurt een voorwerp uit te laten halen.

Opdracht 1
Materiaal
Plaatje van een eiland

Uitwerking
Wat zie je? Ben jij ook weleens op een eiland geweest? Kun je er wat over vertellen? Wie zat er in het verhaal op een eiland en waarom?

Opdracht 2
Materiaal
Ring

Uitwerking
Wat zie je? Waarom dragen getrouwde mensen vaak een trouwring? Het is een symbool van liefde en trouw, er zit geen begin en einde aan. Op het eiland Patmos ontmoet Johannes in zijn visioen Iemand. Johannes is erg bang. Wie kan vertellen wat die Persoon zegt en hoe Hij Zich bekend maakt? “Ik ben de Alfa en de Omega. Ik ben de Eerste en de Laatste, en de Levende en Ik ben dood geweest en zie, Ik ben levend tot in alle eeuwigheid. Amen.” (Openbaring 1:17, 18) God vertelt als het ware dat Hij, net zoals die ring, geen begin en geen einde heeft.

Opdracht 3
Materiaal
Foto van een vlam

Uitwerking
Wat zie je? Een vlam, vuur! In de vertelling werd beschreven hoe Johannes de Heere Jezus ontmoette. Niet zoals Hij op de aarde was, maar heel anders. Wie weet nog wat Johannes zag? En wat had dat met vuur te maken? De Heere draagt een lang kleed tot aan Zijn voeten. Hij heeft een gouden riem om. De Heere Jezus ziet eruit als een Koning. Machtig. En Zijn haar is als witte wol, als sneeuw. Zijn ogen zijn zo fel, zo bijzonder. Als een vuurvlam. Hij kan alles zien. Hij weet en ziet alles wat er op de wereld gebeurt. Johannes kijkt naar Zijn voeten. Die zijn als blinkend koper. Daar staat Jezus. Sterk en onoverwinnelijk.

Opdracht 4
Materiaal
Gouden ring en een plaatje van een goudsmid

Uitwerking
Wat zie je? Dit is een gouden ring. Wat doet een zilversmid? Hij smelt het goud. En poetst het net zo lang, tot hij zichzelf in het goud kan zien. De Heere God doet hetzelfde met Zijn kinderen. Hij haalt de zonde uit hun leven en zorgt ervoor dat God zichtbaar wordt in hun leven. Dat zij net zo mooi en kostbaar worden als dat goud.

Opdracht 5
Materiaal
Bijbeltekstkaartje of de kernboodschap van de vertelling geschreven op A4-papier

Uitwerking Bijbeltekst
Wie weet nog waar de Bijbeltekst over gaat? Wie kan hem opzeggen? Wat betekent de tekst? Waarom past deze bij de vertelling van vandaag?

Uitwerking kernboodschap
Wie weet nog het belangrijkste uit de vertelling? Waarom is dat het belangrijkste? Wat kunnen we daarvan leren? Wanneer heb je dat kunnen horen in de vertelling van vandaag?



Nog beter in vorm raken?

Wij komen graag langs voor toerusting op maat! Bekijk de dienstenpagina voor ons aanbod of stel je vraag via lydia@goedinvorm.nu.

NEEM CONTACT OP

Heb je een tip?

Deel met ons je idee!

STUUR JE TIP IN

Spellen voor de pauze

Meer

Knutselwerkje - Boekrol met Bijbeltekst

22 december 2020
Dit knutselwerkje hoort bij het thema 'groen' van het Woordeloos boek, een map met kinder(evangelisatie)materiaal van Evangeliestek.
+
Ontwikkeld door

Knutselwerkje - Gebedshand

22 december 2020
Dit knutselwerkje komt uit de map 'Welkom thuis', een map met kinder(evangelisatie)materiaal van Evangeliestek voor de kinderclub en …
+
Ontwikkeld door

Knutselwerkje - Graf in half reliëf

22 december 2020
Dit knutselwerkje komt uit de map 'Levensecht', een map met kinder(evangelisatie)materiaal van Evangeliestek voor de kinderclub en vakantiebijbelweek.
+
Ontwikkeld door

Knutselwerkje - Sterrenkijker

22 december 2020
Dit knutselwerkje komt uit de map 'Zoek de schat', een map met kinder(evangelisatie)materiaal van Evangeliestek voor de kinderclub en …
+
Ontwikkeld door

Knutselwerkje - Sterrenschilderij

22 december 2020
Dit knutselwerkje komt uit de map 'Zoek de schat', een map met kinder(evangelisatie)materiaal van Evangeliestek voor de kinderclub en …
+
Ontwikkeld door

Knutselwerkje - Tempel van Salomo

22 december 2020
Dit knutselwerkje komt uit de map 'Zoek de schat', een map met kinder(evangelisatie)materiaal van Evangeliestek voor de kinderclub en …
+
Ontwikkeld door

Stel je eigen inspiratielijst samen

Voeg met behulp van het gele plusje items toe aan je inspiratielijst. Alles in één lijstje overzichtelijk bij elkaar voor jouw clubavond of activiteit!