Quotes over geloof en ongeloof

Leerzame quotes over het komen tot Christus, geloof en ongeloof.

  • 'Difficult' [moeilijk, vert.] is geen Frans woord', zei Napoleon. 'Net zo is 'twijfelachtig' geen christelijk woord. We weten dat het zal lukken. Het Evangelie moet overwinnen. Het is mogelijk dat hemel en aarde voorbijgaan, maar het is niet mogelijk dat Gods Woord faalt. (Spurgeon)
  • Ongeloof is niet twijfelen aan je staat of stand voor God, maar twijfelen aan Gods betrouwbare beloften.
  • Als ik op mezelf zie, dan beef ik; als ik op Christus zie, dan leef ik.
  • We zijn soms te bevreesd om tot Jezus te komen, maar we moeten juist bevreesd zijn om bij Hem weg te blijven.
  • We zijn nooit te slecht om tot Christus te komen, we kunnen wel te goed zijn.
  • Geloof is iets anders dan gevoel. De Bijbel zegt niet: ‘Voel en u zult zalig worden’, maar: ‘Geloof u zult zalig worden.’
  • Komen tot de Heere Jezus is geen afstand afleggen, maar het is jezelf laten zien.
  • Het geloof is het omhelzen van Christus’ volbrachte werk.
  • Gods beloften zetten niet aan tot werken, maar tot geloof!
  • Door het eenvoudig geloof ontvangen we niet alleen Christus, maar ook al Zijn weldaden (Zijn schatten en gaven).
  • Geloof is het oog waardoor we Jezus zien. Soms straalt dat oog van blijdschap. Soms weent dat oog. Soms kijkt dat oog scherp. Soms ziet dat oog troebel. Maar het blijft een oog dat Christus ziet.
  • Geloof is de hand waarmee wij Jezus vasthouden. Een trillende hand is net zo zeer een hand als een stevige.
  • Geloof is de voet waarmee wij naar Jezus gaan. Soms huppelt die voet en andere keren strompelt die voet. Een kreupele voet is net zozeer een voet als een gezonde voet.
  • Geloof is geen voorwaarde om daarna of daarom Christus te ontvangen, maar het is het ontvangen van Christus Zelf.
  • Geloof is de sleutel tot overwinning in de heilige oorlog; ongeloof de zekerste weg tot de nederlaag.
  • Door het gevoelsleven ontvangen wij meer troost, maar door het geloofsleven ontvangt God meer eer.
  • Achter de grootste onkunde kan het ware geloof schuilgaan. Handelingen 18:24-28 is hier een goed voorbeeld van. Maar andersom kan ook achter de grootste kennis ongeloof schuilgaan. Denk bijvoorbeeld aan Saulus, Judas en wettische farizeeërs.
  • Geloof richt zich op het hart van God en het gevoel richt zich op het hart van de gelovige.
  • Geloof is geen ingewikkelde handeling. Het is geen grote prestatie. Ook geen buitengewone openbaring. Geloof is niet meer dan een lege hand die Christus uitsluitend en alleen in de beloften van het Evangelie aanneemt. (MacCheyne)
  • Het geloof is de moeder van dochter hoop. Moeder kan niet zonder haar dochter, want ze wordt door haar dochter gevoed en onderhouden.
  • Geloof, gevoel en belofte zijn drie begrippen die je kunt vergelijken met mannen die over een muur lopen. Meneer Belofte loopt voorop. Daarachter komt meneer Geloof. En achteraan loopt meneer Gevoel. Als ze in een andere volgorde proberen te lopen, zullen ze gezamenlijk van de muur tuimelen.
  • Toen Jozef in de put zat kon hij nog maar één kant op kijken.
  • Het geloof is met je hele gewicht steunen op God en Zijn beloften.
  • Het Evangelie is in de eerste plaats niet dat jij tot Christus moet komen, maar dat Christus tot jou komt.

Beeld header: Freepik, pressfoto



Nog beter in vorm raken?

Wij komen graag langs voor toerusting op maat! Bekijk de dienstenpagina voor ons aanbod of stel je vraag via lydia@goedinvorm.nu.

NEEM CONTACT OP

Heb je een tip?

Deel met ons je idee!

STUUR JE TIP IN

Uitgelichte items

Avondmaal

30 oktober 2020
Het Avondmaal laat zien dat de Heere Jezus Zijn lichaam en bloed geofferd heeft tot vergeving van de zonden. Als je door het geloof het Avondmaal …
+
Ontwikkeld door

Belijdenis doen

5 januari 2021
Ik zou het als een grote zegen zien als jij door deze inleiding een verlangen krijgt naar het doen van openbare geloofsbelijdenis, omdat de Heere …
+
Ontwikkeld door
LCJ