Wat is heiliging en wat kenmerkt het leven van een christen?

Kernachtige quotes over de heiligmaking.

  • Als u iets doet wat goed is, kunt u niet weten hoeveel zegen u om u heen verspreidt. Elke man of vrouw, meester of knecht, kan van wezenlijke dienst zijn om anderen tot Jezus te brengen, gewoon door zijn blijde, opgewekte, vriendelijke en aardige gedrag. Mogelijk heeft u niet veel gelegenheid om veel voor Christus te zeggen. Misschien past het niet bij uw positie om dat te doen. Maar de mensen om u heen kijken naar u, ze merken uw goede geest op en ze beginnen u te mogen. Ze merken dat u begaan bent met anderen, en dat bewonderen ze. Ze zien uw opgewektheid en ze vragen zich af wat daarvan het geheim is. Misschien bent u ziek en komt iemand u bezoeken. U bent heel geduldig, u zingt zelfs te midden van uw pijn. Mensen die u zien en horen en opmerken hoe u alles draagt, zeggen tot zichzelf: 'Deze mensen hebben iets wat ik niet begrijp.' Zo oefent u invloed op hen uit, ook al heeft u maar weinig tot hen gezegd. Het feit dat u een christen bent, is een van de meest praktische en krachtige middelen om anderen zich af te laten vragen wat deze godsdienst toch is, die mensen verheft, vriendelijk maakt, verzacht en toch versterkt en hen maakt als hun Vader in de hemel. (Spurgeon)
  • Richt je oog niet op “doen”, maar op “gedaan”.
  • Onze geestelijke koelkast raakt snel leeg; we moeten elke dag weer inkopen doen.
  • De nieuwe natuur moeten we niet zelf proberen te bereiken. Hij ligt klaar in Christus en is in het geloof en door de Heilige Geest te ontvangen.
  • Het juk van Christus is pijnlijk voor het vlees, maar fluweel voor de geest.
  • Als iemand kwaad van u spreekt, leef dan zo dat niemand het geloofd.
  • De rechtvaardiging geeft Gods kind het recht op de hemel, maar de heiliging maakt Gods kind geschikt voor de hemel.
  • Heiligmaking is wennen aan de hemel.
  • Heiligmaking is als een klimopplantje dat langs de kruispaal omhoog groeit.
  • Leef vandaag zoals u geleefd wilt hebben wanneer u voor God zult verschijnen.
  • Christus is een onvermoeibare Heiligmaker!
  • Het duurde even voordat Israël uit Egypte was, maar Egypte was niet zomaar uit Israël.
  • Er was 40 jaar nodig om de invloed van Egypte uit Israël te krijgen.
  • We mogen tot de Heere Jezus komen zoals we zijn, maar niet blijven zoals we zijn.
  • Christus is de Bron van heiligmaking. Zowel de rechtvaardiging als de heiliging zijn vruchten van Zijn volbrachte werk.
  • Eerst was het: ik, toen werd het: ik en Hij, daarna werd het: Hij en ik en tenslotte werd het Hij alleen.
  • Wie lijden schuwt, ziet van de overwinning af.
  • Het leven van een gelovige is een boek dat dik of dun kan worden. De wedergeboorte is alleen maar het voorwoord. Na de wedergeboorte begint pas het leven.


Nog beter in vorm raken?

Wij komen graag langs voor toerusting op maat! Bekijk de dienstenpagina voor ons aanbod of stel je vraag via lydia@goedinvorm.nu.

NEEM CONTACT OP

Heb je een tip?

Deel met ons je idee!

STUUR JE TIP IN

Uitgelichte items

Avondmaal

30 oktober 2020
Het Avondmaal laat zien dat de Heere Jezus Zijn lichaam en bloed geofferd heeft tot vergeving van de zonden. Als je door het geloof het Avondmaal …
+
Ontwikkeld door

Belijdenis doen

5 januari 2021
Ik zou het als een grote zegen zien als jij door deze inleiding een verlangen krijgt naar het doen van openbare geloofsbelijdenis, omdat de Heere …
+
Ontwikkeld door
LCJ