Pauzespel - Wapenrusting

Het 'Overwinnaar' pauzespel hoort bij de map met kinderevangelisatiemateriaal 'Overwinnaar'. Met dit spel kun je met de kinderen terugblikken op de vertelling en eventuele vragen beantwoorden. Dit kun je bijvoorbeeld doen door de genoemde voorwerpen in een kist te stoppen en er om de beurt een voorwerp uit te laten halen.

Opdracht 1
Materiaal
Leren riem

Uitwerking
Wat is dit? Wat betekent het? We moeten altijd de waarheid spreken. Doe je dat? Dat is niet altijd makkelijk, hè. Maar toch vraagt God dat van ons. Als we de waarheid spreken, zijn we eerlijk naar anderen toe. Dat betekent dus dat je niet mag liegen. De satan wil ervoor zorgen dat we verkeerde dingen zeggen, maar ook dat we leugens geloven. Daarom moeten we de riem van de waarheid omdoen, zodat we ons daartegen beschermen.

Opdracht 2
Materiaal
Paar sandalen

Uitwerking
Wat zijn dit? Wat betekenen de sandalen? Als we weggaan trekken we sandalen of schoenen aan. In de Bijbel staat: trek je sandalen aan, zodat je anderen het Evangelie kunt vertellen. Dus je moet niet in huis blijven zitten, maar je schoenen aan doen om anderen te vertellen over de Heere God. Mag dat niet in huis dan? Ja, zeker wel! Ook met je vader en je moeder mag je over de Heere praten. Paulus en Silas trokken ook hun sandalen aan en gingen op reis om aan anderen te vertellen over hoe goed God is. Hoe kun jij anderen vertellen over de Heere God? Heb je dat weleens gedaan?

Opdracht 3
Materiaal
Schild (speelgoed of zelfgemaakt van karton)

Uitwerking
Waarom droeg een Romeinse soldaat een schild? Dit was om zichzelf te beschermen tegen de pijlen. Vaak waren die pijlen ook in brand gestoken. Daarom was er vaak een nat dierenvel om het schild heen gespannen. Waarom moeten wij ook een schild bij ons dragen? Om ons te beschermen tegen zonden en de satan. Een echt schild? Nee, dat niet. Maar we kunnen een schild bij ons dragen door te bidden en uit de Bijbel te lezen. God wil jouw Schild zijn.

Opdracht 4
Materiaal
Muziekinstrumentjes

Uitwerking
Paulus en Silas zongen in de gevangenis tot eer van God. Ze hadden het niet makkelijk, maar toch gaven ze God alle eer! Wat vind jij een mooi lied om te zingen? Word jij ook blij vanbinnen als je een lied zingt?

Opdracht 5
Materiaal
Bijbeltekstkaartje of de kernboodschap van de vertelling geschreven op A4-papier

Uitwerking Bijbeltekst
Wie weet nog waar de Bijbeltekst over gaat? Wie kan hem opzeggen? Wat betekent de tekst? Waarom past deze bij de vertelling van vandaag?

Uitwerking kernboodschap
Wie weet nog het belangrijkste uit de vertelling? Waarom is dat het belangrijkste? Wat kunnen we daarvan leren? Wanneer heb je dat kunnen horen in de vertelling van vandaag?



Nog beter in vorm raken?

Wij komen graag langs voor toerusting op maat! Bekijk de dienstenpagina voor ons aanbod of stel je vraag via lydia@goedinvorm.nu.

NEEM CONTACT OP

Heb je een tip?

Deel met ons je idee!

STUUR JE TIP IN

Spellen voor de pauze

Meer

Knutselwerkje - Boekrol met Bijbeltekst

22 december 2020
Dit knutselwerkje hoort bij het thema 'groen' van het Woordeloos boek, een map met kinder(evangelisatie)materiaal van Evangeliestek.
+
Ontwikkeld door

Knutselwerkje - Gebedshand

22 december 2020
Dit knutselwerkje komt uit de map 'Welkom thuis', een map met kinder(evangelisatie)materiaal van Evangeliestek voor de kinderclub en …
+
Ontwikkeld door

Knutselwerkje - Graf in half reliëf

22 december 2020
Dit knutselwerkje komt uit de map 'Levensecht', een map met kinder(evangelisatie)materiaal van Evangeliestek voor de kinderclub en vakantiebijbelweek.
+
Ontwikkeld door

Knutselwerkje - Sterrenkijker

22 december 2020
Dit knutselwerkje komt uit de map 'Zoek de schat', een map met kinder(evangelisatie)materiaal van Evangeliestek voor de kinderclub en …
+
Ontwikkeld door

Knutselwerkje - Sterrenschilderij

22 december 2020
Dit knutselwerkje komt uit de map 'Zoek de schat', een map met kinder(evangelisatie)materiaal van Evangeliestek voor de kinderclub en …
+
Ontwikkeld door

Knutselwerkje - Tempel van Salomo

22 december 2020
Dit knutselwerkje komt uit de map 'Zoek de schat', een map met kinder(evangelisatie)materiaal van Evangeliestek voor de kinderclub en …
+
Ontwikkeld door

Stel je eigen inspiratielijst samen

Voeg met behulp van het gele plusje items toe aan je inspiratielijst. Alles in één lijstje overzichtelijk bij elkaar voor jouw clubavond of activiteit!